תביעות פיטורים

בקרב עובדים רבים בשוק העבודה בישראל, לקראת סיום תקופת ההעסקה, עולות שאלות חשובות הנוגעות לקבלת פיצויי הפיטורים, מהם תנאי הזכאות, אופן החישוב, מועד התשלום על ידי המעסיק, איזה רכיבי שכר נכללים בפיצויים, מתי להגיש תביעות פיטורים וכן הלאה. עורך דין פיצויי פיטורים המתמחה בדיני עבודה ומנוסה בניהול תביעות פיטורים, יוכל לענות על שאלות אלה ולהסביר כי לפי הוראות חוק פיצויי פיטורים, תשכ”ג – 1963, כל עובד שעבד לפחות שנה אחת ברציפות במקום העבודה או אצל מעסיק אחד ולגבי עובד עונתי שעבד במשך שתי עונות בשתי שנים ברצף ופוטר, קמה הזכות לקבל פיצויי פיטורים.

זאת, מלבד התקיימות המקרים הקבועים בסעיפים 16 ו-17 לחוק השוללים את הזכאות, לדוגמה בשל גניבת רכוש, מכוח הסכם קיבוצי ועוד.

עורך דין פיצויי פיטורים

בנוסף לזאת, עורך דין פיצויי פיטורים העוסק בצורה יומיומית בהגשה של תביעות פיטורים, בקיא בהוראת סעיף 3 לחוק, לפיה עובד שפוטר סמוך לפני תום שנת העבודה ראשונה, רואים אותם כל עוד לא הוכח אחרת, כניסיון של המעסיק להימנע מהחובה החוקית לשלם לעובד את הפיצויים. כאשר פונים אל עורך דין ייעוץ לפיטורים, ניתן להבין לעומק, כי יחד עם המקרים הברורים והקלאסיים, המחוקק קבע אירועים נוספים בגינם יכולים העובדים לקבל פיצויי פיטורים. כך לדוגמה התפטרות שדינה פיטורים בשל הרעת תנאים מוחשית, בשל העתקת מקום מגורים, בשל מצב בריאותי לקוי, לצורך טיפול בילד לאחר הלידה ועוד. על מנת לנהל תביעות פיטורים באופן יעיל ומהיר ולהגיע לתוצאות המשפטיות הרצויות, חשוב לפנות אל עורך דין ייעוץ לפיטורים, בעל ניסיון ומיומנות בתחום – אברהם (בומה) ברח”ד משרד עורכי דין.

עורך דין ייעוץ לפיטורים

חשוב להדגיש, כי תביעות פיטורים כפופות להוראות חוק ההתיישנות, ולכן יש לפנות לייעוץ בהקדם האפשרי ולא להשתהות עם הטיפול, שיכול לקחת זמן. בנוסף, כדאי לדעת כי במקרים של הלנת שכר, יש להוסיף לסכום הפיצויים גם הפרשי הצמדה בגין הימים בהם הולן השכר. עם זאת, כל מקרה הוא בעל נסיבות אחרות ולכן סכומי הפיצויים וההפרשות נקבעים על פי הנסיבות הספציפיות.

עו”ד פיצויי פיטורים

אנו רואים, כי ישנה חשיבות רבה, הן לעובדים והן למעסיקים, לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי מהימן מאת עו”ד פיצויי פיטורים, הבקיא בהגשת תביעות פיטורים. אנו מזמינים אתכם לפנות בכל שאלה או בעיה, אל אברהם (בומה) ברח”ד משרד עורכי דין בעל מומחיות וניסיון בדיני עבודה.