למרות שלכולנו יש צורך להיות נאהבים, ודברים הנאמרים או נכתבים עלינו (אמיתיים, ובמיוחד שקריים) פוגעים בנו, ישנם מקרים בהם פגיעה זו אינה מסתכמת בתחושת העלבון המתלווה אליהם, אלא מגיעה גם לכדי פגיעה ממשית במוניטין, בתא המשפחתי או בתדמית העסקית שלנו. הפצת לשון הרע והכפשה הפכו לקלות מתמיד, "בזכותן" של הרשתות החברתיות. אמנם, חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965הינו חוק ישן, אולם השימוש ברשת והאלמוניות, לכאורה, שהוא מאפשר לגולשים בה, הפכו את השיימינג להליך ניגוח אישי, עסקי או פוליטי נפוץ ואת החוק הישן - לרלוונטי מתמיד.